Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Rol Yapma / Drama
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
|
Problem Çözme
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Vaka Çalışması
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Beyin Fırtınası
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Küçük Grup Tartışması
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Gösterim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Benzetim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha / Arazi Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Laboratuar
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
İnceleme / Anket Çalışması
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Panel
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Konuk Konuşmacı
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
|
Program Çıktıları
1-Alanı ile ilgili bilimsel araştırma yapabilme ve elde edilen sonuçları yorumlayabilme, 2-Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel etik kurallarına uymak, 3-Alanı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 4-Alanındaki çalışmalardan elde ettiği verileri modern çağın araç gereçlerini kullanarak etkili bir biçimde ilgililere yayınlayabilme becerisi, 5-Alanındaki ürünlerin birim alan veriminin ve ürün kalitesinin artırılması için yetiştirme ve ıslah tekniği uygulamalarında yeni ve modern teknikleri kullanabilme yeteneği, 6-Alanında modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi, 7-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da var olan bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu tasarlayarak araştırabilmek 8-Çalışma konuları kapsamında ortaya çıkacak sorunları kavrayabilme, bilimsel ve pratik çözümler üretebilme ve uygulayabilme yeteneği, 9-Çalışma süreci boyunca bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini yenileyebilme yeteneği, 10-Doğal kaynakların korunması ve yeni ürünlerin ıslahında genitör olarak kullanabilme 11-Doktora yeterliliklerine dayalı olarak, tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi, 12-Gıda ve sanayi hammaddesi olarak kullanılabilecek yeni ürünlerin belirlenmesi, uygun yetiştirme ve ıslah tekniklerinden haberdar olma ve güncel gelişmeleri takip etme, 13-Modern çağın gereçlerini kullanarak, arzu edilebilir verim ve kaliteye sahip ürünleri geliştirme, uygun ıslah yöntemlerini seçme ve kullanabilme yeteneği, 14-Multidisipliner çalışmalara uyum sağlama ve kendini geliştirebilme 15-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi 16-Yaptığı çalışmalarda çevrenin ve ekolojik dengenin korunmasına dikkat etmek, 17-Yüksek verimli ve kaliteli bitkisel üretim için, gerçekçi kısıtlar altında projelendirme ve bu bağlamda modern üretim ve ıslah yöntemlerini uygulama becerisi, |